متن هرگز به سادگی متن نیست -

اموزش کامل تایپوگرافی یا نحوه چیدمان نوع بر روی یک طرح ، تأثیر زیادی بر تأثیر بصری یک پیام می گذارد و باعث ایجاد لحن و روحیه برای خواننده می شود. طراحی Type سابقه طولانی و جذاب دارد و قلم های دیجیتالی که امروزه از آنها استفاده می کنیم غالباً دارای داستانهای مبدا باورنکردنی هستند.

در اینجا می خواهیم یک تاریخچه مختصر از نوع و تایپوگرافی را بررسی کنیم ، از سریالهای اولیه حکاکی شده بر روی بناهای روم باستان ، کمی یادگیری در مورد انقلاب مطبوعات از قرون وسطی ، و بررسی تأثیرات عظیم مدرنیته قرن بیستم و عصر دیجیتال در تایپوگرافی همانطور که امروز آن را می شناسیم.

آیا به دنبال فونت مناسب برای استفاده در پروژه تایپوگرافی خود هستید؟ مطمئناً از طیف عظیمی از GraphicRiver یا Envato Elements چیزی پیدا کرده اید تا بتواند آن را متناسب با این لایحه تنظیم کند.

تایپوگرافی قبل از "تایپوگرافی"

https://maktabtv.com/Courses/typography/


تایپوگرافی اصطلاحی است که برای توصیف نحوه چیدمان چیدمان در یک طرح استفاده می شود. در حال حاضر برای بیشتر طراحان ، این به نحوه شکل دهی برای نمایش در صفحه ، محصول (مثلاً بسته بندی) ، علامت گذاری یا وب سایت مربوط می شود.

تایپوگرافی همانطور که می دانیم با اختراع چاپخانه واقعاً بوجود آمده است (شکل زیر را ببینید) ، اما در واقع ریشه های عمیق تری دارد. بسیاری از قلم هایی که امروزه به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند ، از طرح های بسیار ابتدایی طراحی شده اند.

در قرن دوم قبل از میلاد بین النهرین ، پانچ ها و میرها برای تمبر دادن حروف یا گلهای گلی بر روی مهر و موم ها استفاده می شد ، که این باعث می شود شکل اولیه ای از چاپ باشد. همچنین شواهدی وجود دارد که از تکنیک های چاپی مشابه در بابل ، کرت و یونان باستان استفاده شده است.

mesopotamia اولیه نوشتن
بین النهرین برخی از اولین شواهد در مورد "نوع متحرک" را ارائه می دهد ، که از مشت ها و کشته ها برای کتیبه های مهر ، ارز و لوح استفاده می شود.
بسیاری از قلمهای سری که اکنون از آنها استفاده می کنیم همچنین می توانند ریشه های آنها را به حروف پایتخت روم باستان ردیابی کنند ، که برای کتیبه کردن بناها و ساختمانهای شهری استفاده می شده است. Trajan Pro و Times New Roman دو نمونه از چهره هایی هستند که بخش عمده ای از میراث طراحی خود را مدیون این سبک های اولیه رومی هستند.

انقلاب بلکتر گوتنبرگ
تا قرن دوازدهم در اروپا ، حروف دستی به شکلی هنری فوق العاده زیبا تبدیل شده بود ، که توسط راهبان ساخته شده بود و دستنوشته های روشنایی را که در نقوش حروف تزئینی ایجاد شده بود ، ایجاد می کرد. سبک نوعی که توسط راهبان تکمیل می شد ، اکنون به عنوان بلکچر شناخته می شود - یک خط خطاط خوشنویسی گوتی.

در این مقاله می توانید چند نمونه زیبا از قلم های گوتیک را مشاهده کنید:


قلم ها
25+ بهترین فونت های گوتیک رایگان برای طرح های هنری نامه فانتزی
ملودی نیسز

قلم ها
35 بهترین فونت های خوشنویسی
ملودی نیسز
نکته منفی این تکنیک حروف دستی این بود که آن نیز بسیار وقت گیر و پرهزینه بود و همین امر باعث می شد تا فقط برای گروه محدودی از مردم قابل دسترسی باشد.

برای بسیاری از علاقه مندان به نوع ، تایپوگرافی تنها با اختراع چاپخانه به وجود آمد. در آلمان یک آهنگر به نام یوهانس گوتنبرگ دستگاهی ایجاد کرد که می تواند نوع متحرک را پردازش کند و به تعداد زیادی برگه اجازه می دهد تا با جوهر چاپ شود و بمیرد. گوتنبرگ با تقلید از سبک نوع بلکچری که در دست نوشته ها به کار رفته است ، اولین حروف برجسته را ایجاد کرد: بلکترت.

پست helmswald
Helmswald Post یک قلم معاصر است که با الهام از چهره های Blackletter ساخته شده توسط گوتنبرگ.
برای اولین بار ، تایپوگرافی پتانسیل قابل دسترسی برای توده ها را داشت. جزوه ها و پروانه ها به سرعت و ارزان تولید می شوند ، اگرچه هنوز قرن ها طول می کشد تا کتاب ها به کالایی تبدیل شوند که مردم عادی بتوانند از عهده آن برآیند.

تبلیغات
"فلیپین" ، خواندن این بلکتر سخت است! "
سیاهی بی نظیر بلکتر هرگز آن را ساده ترین متن برای خواندن نمی کرد ، بنابراین وقتی سبک های رومی در قرن 15 و شانزدهم رواج یافت ، نفس هوای تازه بود.

در سال 1470 در ونیز ، نیکلاس جنسون یک نوع بسیار خوانا با الهام از سبکهای نوع رومی باستان طراحی کرد. جنسون یکی از اولین شکل های قدیمی Old Style است که با کنتراست کم بین سکته های ضخیم و نازک تعریف می شود.

جنسون
ادوبی جنسون نوعی اصلاح مدرن از حروف طراحی شده توسط نیکولاس جنسون در قرن 15 است.
شکلهای رومی Old Style قابل خواندن و زیباشناختی هستند و همین امر باعث شده است تا آنها به یک سبک حروف تعریف شده مورد استفاده در طول این دوره تبدیل شوند.

در حالی که این خوانایی مجدداً مورد استقبال قرار گرفت ، حروفچینی نیز شروع به کشف راه های صرفه جویی در فضا در طرح بندی کردند. کتابها و سایر مواد چاپی هنوز ارزانی برای تولید نبودند ، بنابراین طراحان متمرکز بر ردیابی فشرده سازی (فاصله بین کاراکترها) و پیشرو (فضایی بین خطوط) بودند. این نیاز به صرفه جویی در فضا همچنین منجر به رشد وزنه های ایتالیایی شد.

در حالی که امروزه اکثراً از نویسنده ها برای ایجاد سلسله مراتب و تفاوت در حروفچینی خود استفاده می کنند ، تایپوگرافی های دوره رنسانس از سبک های نوع شیب دار استفاده می کردند تا از فضای محدودی که در دسترس داشتند استفاده کنند.

شما قدیمی عاشقانه: سریال های قرن 18th
چهره های رومی برای چند قرن محبوبیت پایداری داشتند و تا قرن 18 نمی توان برخی از تأثیرگذارترین آنها را


مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین وبلاگ ها

آخرین جستجو ها